call to action knop met pijl

De call-to-action: knoppen toevoegen aan WordPress en MailChimp

Heel bekend, vaak vergeten… De call-to-action op je webpagina of in je e-mailnieuwsbrief. Met andere woorden: help je een bezoeker/lezer een stapje verder met een duidelijke knop op link? Als je onduidelijk bent over wat je graag wilt van een bezoeker/lezer: inschrijven, kopen, downloaden, doneren, contact opnemen… …dan zal de respons op je website of […]

Lees verder · 0
8 SEO tips

SEO check: maak je site beter vindbaar met deze 8 tips

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization en betekent zoekmachine optimalisatie. Door SEO toe te passen op je website komen je pagina’s hoger in de ‘organische’ zoekresultaten van Google. De organische zoekresultaten beginnen onder de 3 betaalde Adwords advertenties. In dit artikel 8 tips om je website beter vindbaar te maken.

Lees verder · 0
cursus-wordpress-pdf

Cursus WordPress PDF (gratis handleiding WordPress website maken)

Zelf je WordPress website maken of een blog maken? Begin met de gratis cursus WordPress! Je bent op zoek naar een handleiding WordPress of een cursus WordPress en je herkent jezelf in het onderstaande? Je hebt een website nodig. Of je wilt je huidige website vervangen. Je wilt graag zelf je website maken, kunnen aanpassen en bijhouden. […]

Lees verder · 9
headline-bad-news

15 suggesties voor de titels van je blog en e-mailnieuwsbrief

Een slechte titel van je blogartikel of e-mailnieuwsbrief kan je klanten kosten. Een goede titel vergroot de kans dat de bezoeker verder leest en meer van je wil weten. Hoe meer de lezers van je leren, hoe meer ze je gaan waarderen en vertrouwen, en uiteindelijk gaan zien als de expert om zaken mee te […]

Lees verder · 4
check list, check, review, beoordeling, sterren

De top 7 gemiste kansen op websites van ZZP’ers

“Wat kan ik aan mijn website verbeteren?”, krijg ik vaak als vraag. Die vraag heb ik dus ook vaak beantwoord en ik kan inmiddels behoorlijk goed antwoorden zonder dat ik de website heb gezien. Na het beoordelen van meer dan 100 sites  van ZZP’ers, zoals coaches, adviseurs, trainers en therapeuten, heb ik de meest voorkomende verbeterpunten samengevat in […]

Lees verder · 2
WordPress Gutenberg succesvol

Probleemloos updaten naar WordPress 5 (Gutenberg)

Een bestaande WordPress website zomaar updaten naar WordPress 5 (Gutenberg) raad ik af. Zorg ter voorbereiding in ieder geval voor het volgende: Een complete backup (inclusief database) van je website. Zoek uit of je thema en plugins geschikt zijn voor WordPress Gutenberg. De websites van de ontwikkelaars van het thema en de plugins geven waarschijnlijk aan […]

Lees verder · 0
Gutenberg

Handleiding WordPress Gutenberg (de nieuwe editor in WordPress 5)

WordPress Gutenberg (ook bekend als WordPress 5) is de naam van de grootste en meest ingrijpende update van WordPress in hun geschiedenis. WordPress 5 is verschenen op 7 december 2018 en bevat de Gutenberg editor. Met de introductie van de Gutenberg editor is de manier waarop je pagina’s maakt compleet veranderd. De WordPress Gutenberg editor […]

Lees verder · 0
opvallen-seo-social-media

Opvallen in de Google zoekresultaten

Veel geïnteresseerden in jouw bedrijf maken voor het eerst kennis met je doordat ze iets Googlen en dan jouw vermelding in de Google zoekresultaten zien staan. Maar er zijn kapers op de kust want er staan op zo'n zoekresultatenpagina ook nog 9 concurrenten om je heen. Opvallen in de Google zoekresultaten is dus belangrijk. Opvallen […]

Lees verder · 0
avg-icoon

MailChimp AVG instellingen (GDPR form settings)

MailChimp heeft in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) een aantal instellingen toegevoegd aan het programma. Je vindt ze bij de lijstinstellingen onder het kopje "GDPR form settings". GDPR, een afkorting voor General Data Protection Regulation, dit is de internationale naam voor de AVG. Ook heeft MailChimp een nieuw standaard segment toegevoegd met […]

Lees verder · 6
aap-muurschildering

Vragen over MailChimp?

Ben je bezig met MailChimp? Of ben je van plan om er binnenkort mee aan de slag te gaan? Ik hoor graag van je waar je tegenaan loopt. Binnenkort ga ik weer een serie nieuwe gratis MailChimp tips schrijven en instructievideo’s opnemen. Laat hieronder via het reactieformulier je vragen achter, dan beantwoord ik ze in de vorm van nieuwe tips […]

Lees verder · 13
e-mailnieuwsbrief statistieken

De optimale nieuwsbrief layout, wat zijn de succesfactoren?

Misschien vraag je je af hoe je je nieuwsbrief het beste kunt indelen. MailChimp publiceerde hier recent een interessant artikel over. Ze hebben de beschikking over ongelooflijk veel data als het gaat om de prestaties van nieuwsbrieven en zijn daardoor een van de beste bronnen om je op te baseren. Ze onderzochten 2 zaken: Welk […]

Lees verder · 0
double opt-in MailChimp

MailChimp update: double opt-in blijft standaard in de EU

***UPDATE 30/10/2017*** Je hoeft niets te wijzigen in MailChimp. In tegenstelling tot het eerdere bericht, blijft 'double opt-in' binnen de EU de standaard inschrijfprocedure die MailChimp hanteert. Ze waren niet op de hoogte van de aankomende General Data Protection Regulation (GDPR). Dat hebben ze snel recht getrokken. Meer info daarover vind je hier. Ook als je […]

Lees verder · 2
google-mijn-bedrijf

Google Posts: je bedrijf direct beter zichtbaar in de zoekresultaten

Tot voor kort alleen beschikbaar voor een selectie groep bedrijven, sportclubs, politici en beroemdheden, nu voor alle ondernemers beschikbaar: Google Posts. Zijn Google Posts interessant voor jouw onderneming? In dit een artikel een toelichting en een beknopte gebruiksaanwijzing. Jouw bedrijf beter vindbaar maken via Google? Tijdens de SEO cursus komen alle essentiële tips, tools en trucs […]

Lees verder · 0
uitvouwen

Tekst laten uitklappen met deze handige WordPress plugin

Soms heb je pagina’s met veel tekst en wil je de leesbaarheid verbeteren door de lezer eerst de hoofdzaken te tonen en de details achter een ‘lees-verder-knopje’ te plaatsen. In dit artikel een snel alternatief voor de gewone link: het uitklaptekstje binnen dezelfde pagina.

Lees verder · 1
doelen seo cursus

Zoekwoorden onderzoek, waar begin je?

Zoekwoordenonderzoek is een populair onderwerp en je hoort het vaak: een website beter vindbaar maken doe je door populaire zoekwoorden te verwerken in de teksten op je website. Ik merk bij mijn klanten en cursisten dat dit advies vragen oproept: waar vind ik die populaire zoekwoorden? en waar en hoe vaak plaats ik die dan […]

Lees verder · 0