call to action knop met pijl

De call-to-action: knoppen toevoegen aan WordPress en MailChimp

Heel bekend, vaak vergeten… De call-to-action op je webpagina of in je e-mailnieuwsbrief. Met andere woorden: help je een bezoeker/lezer een stapje verder met een duidelijke knop op link? Als je onduidelijk bent over wat je graag wilt van een bezoeker/lezer: inschrijven, kopen, downloaden, doneren, contact opnemen… …dan zal de respons op je website of […]

Lees verder · 0
8 SEO tips

SEO check: maak je site beter vindbaar met deze 8 tips

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization en betekent zoekmachine optimalisatie. Door SEO toe te passen op je website komen je pagina’s hoger in de ‘organische’ zoekresultaten van Google. De organische zoekresultaten beginnen onder de 3 betaalde Adwords advertenties. In dit artikel 8 tips om je website beter vindbaar te maken.

Lees verder · 0
cursus-wordpress-pdf

Cursus WordPress PDF (gratis handleiding WordPress website maken)

Zelf je WordPress website maken of een blog maken? Begin met de gratis cursus WordPress! Je bent op zoek naar een handleiding WordPress of een cursus WordPress en je herkent jezelf in het onderstaande? Je hebt een website nodig. Of je wilt je huidige website vervangen. Je wilt graag zelf je website maken, kunnen aanpassen en bijhouden. […]

Lees verder · 10
headline-bad-news

15 suggesties voor de titels van je blog en e-mailnieuwsbrief

Een slechte titel van je blogartikel of e-mailnieuwsbrief kan je klanten kosten. Een goede titel vergroot de kans dat de bezoeker verder leest en meer van je wil weten. Hoe meer de lezers van je leren, hoe meer ze je gaan waarderen en vertrouwen, en uiteindelijk gaan zien als de expert om zaken mee te […]

Lees verder · 4
check list, check, review, beoordeling, sterren

De top 7 gemiste kansen op websites van ZZP’ers

“Wat kan ik aan mijn website verbeteren?”, krijg ik vaak als vraag. Die vraag heb ik dus ook vaak beantwoord en ik kan inmiddels behoorlijk goed antwoorden zonder dat ik de website heb gezien. Na het beoordelen van meer dan 100 sites  van ZZP’ers, zoals coaches, adviseurs, trainers en therapeuten, heb ik de meest voorkomende verbeterpunten samengevat in […]

Lees verder · 2
videobellen-privacy-500

Privacy-checklist videobellen (Zoom, Hangouts, Teams..)

Om samen te kunnen werken, maken we door de huidige omstandigheden meer dan ooit gebruik van videobellen via software als Zoom, Google Hangouts, Skype en Teams. Met name Zoom is in het nieuws geweest vanwege problemen met de privacy en de veiligheid. Ze hebben de afgelopen weken hard gewerkt aan het dichten van de lekken […]

Lees verder · 0
wp-54-vierkant

Nieuw in WordPress 5.4 (april 2020)

Op 1 april 2020 is WordPress 5.4 verschenen. In dit artikel de belangrijkste nieuwe functies: 1. Nieuw blok: Knoppen Een enkele knop maken was al mogelijk. Nu kun je in WordPress ook eenvoudig meerdere knoppen naast elkaar plaatsen door gebruik te maken van het nieuwe blok Knoppen. Je kunt elke knop voorzien van een unieke […]

Lees verder · 0
MailChimp kosten

MailChimp kosten: wanneer en hoeveel ga je betalen?

MailChimp kun je gratis gebruiken als al je mailinglijsten bij elkaar opgeteld niet meer dan 2.000 contactpersonen bevatten. Als je over die grens heen gaat, dan kun je pas weer nieuwsbrieven versturen nadat je een abonnement hebt afgesloten. Kosten MailChimp abonnementen Als het totaal van alle contacten van al je audiences bij elkaar tussen de […]

Lees verder · 0
social-share-buttons

WordPress social media buttons plugin (privacyvriendelijk)

Veel social media buttons zijn niet privacyvriendelijk. Waarom niet en hoe je dit binnen WordPress met de juiste plugin wel privacyvriendelijk oplost lees je in dit artikel. Je ziet ze op heel veel websites: de onderstaande social share buttons: Handig voor de bezoeker, want die kan daarmee de webpagina (een product, dienst, tip of nieuwsbericht) […]

Lees verder · 0
ga-logo

Hoe koppel je Google Analytics aan WordPress?

Google biedt je middels Google Analytics een prachtige gratis tool om van alles te meten wat bezoekers op je website doen, zoals: Het aantal bezoekers per maand,Je populairste pagina's,Waar bezoekers vandaan komen: via Google, social media, je e-mailnieuwsbrief of via andere websites,Hoe lang bezoekers blijven hangen op een bepaalde pagina,Op welke pagina's bezoekers afhaken, en […]

Lees verder · 4