Sta jij er netjes bij in de zoekresultaten van Google?

Google, pijl, zoekresulaten

Het is de kunst om voor Google de essentie van de pagina te beschrijven in een meta-tag van 156 tekens.

Je weet inmiddels dat bezoekers in de eerste paar seconden onbewust bepalen of jouw site de moeite waard is. Je hebt ervoor gezorgd dat het gelijk duidelijk is wat ze van je kunnen verwachten door in een paar regels precies te beschrijven wat jouw toegevoegde waarde is.

Presenteer je jezelf ook zo duidelijk in de zoekresultaten van Google?

Of worden de beschrijvingen van jouw pagina's onduidelijk of onvolledig weergegeven in Google? Zoekresultaten met onduidelijke en afgebroken zinnen geven weinig vertrouwen en worden minder aangeklikt. Dit kun je eenvoudig oplossen door de meta-omschrijving van je pagina aan te passen.

SEO WordPress

Als je WordPress gebruikt als content management systeem dan is de plugin ‘WordPress SEO” van Joost de Valk een aanrader. Met deze plugin kun je via een ‘preview’ gelijk zien hoe je pagina wordt getoond in de zoekresultaten van Google. En je kunt de teksten die Google gebruikt makkelijk wijzigen.

Gerelateerd artikel: Hoger in Google komen? Doe dit vooral NIET »

Meta-omschrijvingen in de praktijk

Een voorbeeld. Van mijn eerdere blogartikel "WordPress en Linkedin koppelen in 2 minuten" was dit de automatisch gegenereerde tekst:

Het zijn de eerste regels van het artikel waarin ik refereer aan een ander blogartikel. Niet echt duidelijk.

De meta-omschrijving van deze pagina die zoekmachines aan de zoekers laat zien heb ik gewijzigd in:

Een stuk duidelijker, toch?

Zo krijg je meer bezoekers via Google

Het is de kunst om de essentie van de pagina te beschrijven in 156 tekens, daarin de belangrijkste zoekwoorden te gebruiken èn om duidelijk en uitnodigend te schrijven. De zoeker moet denken: "Ja, daar vind ik het antwoord op mijn vraag". Resultaat: je komt duidelijker over (dan de concurrentie) en je bent beter vindbaar. De kans op een waardevolle bezoeker op je website is nu een stuk groter.

Hoe is het met de meta omschrijvingen van jouw pagina’s? Neem gerust contact met op als het niet lukt om ze te wijzigen. Ik help je graag!

Hulp nodig?

Kom je er zelf niet uit? Ik leer het je graag!

Een vraag stellen

, , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. 12 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen - Vlot en Goed - 13 maart 2013

    […] 3. Zorg voor een uitnodigende en representatieve “meta-tekst”: Dit is de tekst die de zoekmachines gebruiken voor in zoekresultaten. Met een goed geschreven meta-tekst kun je in Google nog steeds een voorsprong nemen op je concurrentie die hier niet de moeite voor doet. Hoe je dit aanpakt lees je in dit artikel: "Sta jij er netjes bij in de zoekresultaten van Google?". […]

  2. Ken je Google Suggest? - Vlot en Goed - 17 april 2013

    […] Tip: Vind via Google Suggest voor één van je producten of diensten een zoekwoordcombinatie met een flink volume. Maak vervolgens een landingspagina en gebruik exact dezelfde zoekwoordcombinatie in de URL (de paginalink), de paginatitel en de meta-omschrijving. […]

  3. 12 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen - Vlot en Goed - 25 augustus 2013

    […] 3. Zorg voor een uitnodigende en representatieve “meta-tekst”: Dit is de tekst die de zoekmachines gebruiken voor in zoekresultaten. Met een goed geschreven meta-tekst kun je in Google nog steeds een voorsprong nemen op je concurrentie die hier niet de moeite voor doet. Hoe je dit aanpakt lees je in dit artikel: "Sta jij er netjes bij in de zoekresultaten van Google?". […]

Geef een reactie