Onzeker over je WordPress website? Kan het makkelijker, beter en veiliger? Of durf je zelf de updates niet uit te voeren? Overweeg de WordPress APK

Trainer:
Martijn Baltes

Voorjaarsdeal: €198 €148
Alle essentiële MailChimp vaardigheden in 50 videolessen. Vlot en goed zelf je nieuwsbrief maken!
Bekijk de cursus→

Trainer:
Martijn Baltes

Voorkomen dat inloggen in MailChimp niet lukt

MailChimp vraagt regelmatig om naast de gebruikersnaam en het wachtwoord, ook een security code in te vullen (= account verification).

Deze security code ontvang je meestal via SMS.

Dat gaat goed als je zelf het account hebt aangemaakt en de enige gebruiker bent. Je hebt dan (ooit) je eigen mobiele telefoonnummer ingevoerd bij de contactgegevens binnen je MailChimp account.

Een beetje eigenaardig van MailChimp is dat het ook kan gebeuren dat je nooit werd gevraagd om een SMS inlogcode en vanaf een bepaald moment opeens wel. Dan is het om inlogproblemen te voorkomen van belang dat de SMS bij jou terecht komt en niet bij degene die ooit het account heeft aangemaakt als je dat destijds hebt uitbesteed (bijvoorbeeld aan een inmiddels ex-collega of ontwerpbureau).

Dus check nog even of je op alle hieronder aangegeven plekken je mobiele telefoonnummer goed hebt ingevuld.

Check op deze 2 plekken je mobiele telefoonnummer:

1. Contact information

Klik rechtsboven op het rondje met de letter en dan op "Account & billing" (dat vond je voorheen linksonder in het scherm, zoals op enkele oudere schermafbeeldingen hieronder nog het geval is):

en vervolgens op "Settings" en "Contact information:

2. Security

Ook bij Account » Settings » Security vul je je mobiele telefoonnummer in:

De inlogcode ook per e-mail ontvangen

Als je werkt met meerdere collega’s in hetzelfde gratis MailChimp account (met slechts één gebruikersaccount / contactpersoon / 06-nummer), dan is het handig om de code ook op een (gezamenlijk) e-mailadres te ontvangen. Dan hoef je bijvoorbeeld je collega op zijn/haar vrije dag niet lastig te vallen met de vraag of zij/hij de SMS code even wil doorgeven. 

Zorg er dan voor dat op de volgende plek (Account & Billing » Settings » Contact information) het gezamenlijke mailadres (bijvoorbeeld info@…) is ingevuld:

En tot slot zet je de vinkjes aan bij "Profile" » "Security notifications":

Scroll naar onderaan de pagina en zet hier de vinkjes:

Eerstvolgende groepscursus Mailchimp
Donderdag 23 mei 2024 (9.00u – 16.30u)
Nog 3 plekken beschikbaar