frustration-next-exit

Frustreer jij je bezoekers met bewegende plaatjes op je website?

Je komt ze vaak tegen op websites, de zogenaamde 'sliders'. Van die plaatjes die om de paar seconden veranderen. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: zo'n 'slider' werkt vaak niet in je voordeel. 6 redenen waarom 'sliders' meestal niet werken: Sliders  gaan te snel. In de ogen van de bezoekers gaat […]

Lees verder · 1
Paginatitels onder de afbeelding worden door 10% meer mensen gelezen.

Zo gebruik je afbeeldingen op je website wèl goed

Je hebt vast wat leuke plaatjes op je website geplaatst. Je pagina's zien er daardoor mooier uit en het maakt indruk op je bezoekers. Ze blijven langer op je site en zijn eerder geneigd om zich in te schrijven, iets te kopen of om iets anders te doen dat jij graag wilt. Nu krijg ik […]

Lees verder · 1
4-opmaaktips

Zijn jouw webteksten makkelijk te lezen?

Heb jij goed nagedacht over de leesbaarheid van de teksten op jouw website? Teksten die op de juiste manier zijn opgemaakt, worden beter gelezen en het opmaken van de teksten is heel eenvoudig. Dus iedereen doet het, toch? Helaas is bij de meeste websites weinig aandacht besteed aan de formattering van de tekst. Dat kost […]

Lees verder · 0
mooi

Waarom het uiterlijk van je website minder belangrijk is

Je krijgt vast wel eens het advies om je website "op te leuken". Om je website meer "internet 2.0 proof" te maken of zoiets. "Zorg voor een professionele vormgeving die in synergie is met je positionering", is ook zo'n mooi advies. Natuurlijk is uiterlijk belangrijk en moet je site er aantrekkelijk uitzien. Maar uiterlijk komt […]

Lees verder · 4
idee, lamp, ingeving

Hoe je snel 10 klantgerichte blogartikelen schrijft

Goede blogartikelen versterken je imago als expert en je bouwt een relatie op met je lezers. Trouwe lezers zijn je vrienden en van vrienden maak je makkelijker klanten dan van vreemden zoals je kunt lezen in mijn eerdere artikel "Start een blog en maak vrienden met je website". Succesvolle bloggers weten ook dat mensen gewoontedieren […]

Lees verder · 4
tekst doorgehaald

Waarom je werk niet voor zich spreekt

Is tekst altijd noodzakelijk op een homepage? Stel, je bent fotograaf, grafisch ontwerper, architect, kunstschilder of op een andere manier beeldend kunstenaar. Dan spreekt je werk voor zich zou je zeggen, en heb je op je website weinig tot geen woorden nodig. Laten we de architect als voorbeeld nemen en dit eens onderzoeken vanuit het […]

Lees verder · 1
vertrouwen, trust

Ben jij te vertrouwen?

Verkopen draait grotendeels om vertrouwen. Geen vertrouwen? Geen verkoop. De betere webwinkels weten dat. Ze proberen vertrouwen te geven door: Het plaatsen van logo's van onafhankelijke keurmerken. Prettige voorwaarden zoals: niet-goed-geld-terug, bedenktijd en garanties. Duidelijkheid over verzendkosten,  levertijden en betaalmethoden. Een makkelijk bereikbare helpdesk, via telefoon, mail of contactformulier. Het vermelden van het (kantoor-)adres. Een […]

Lees verder · 4
Is-this-you

Ben je een ondernemer of een hobbyist?

Veel ondernemers die ik spreek zeggen: "ik ben…. en ik heb een bedrijfje in…." De zinnetje is veelzeggend: Het gaat alleen over jou en je producten. Als potentiële klant vind ik dat niet interessant. Ik ben alleen geïnteresseerd in mij en zoek gehoor en oplossingen voor mijn problemen. Je hebt een bedrijfje. Dat klinkt alsof […]

Lees verder · 0
Webteksten schrijven

Wil je overtuigen? Stop met schrijven!

Internet marketing draait vooral om overtuigen. En overtuigen met je website lukt het beste met tekst. De teksten zorgen er voor dat mensen verder lezen, overtuigt raken en vervolgens contact met je op te nemen, zich in schrijven of iets van je kopen. Doe jij je best om goed te schrijven? Schrijf je afstandelijk, gebruik […]

Lees verder · 4
Leg landingsbanen aan voor de bezoekers van je website

Een goede landingspagina zet meer bezoekers om in klanten

Je hebt waarschijnlijk veel aandacht besteed aan jouw homepage. Da's mooi. Maar is jouw "achtertuin" net zo aantrekkelijk als de "voortuin"? Met websites is de kans namelijk veel groter dat mensen via allerlei achterdeurtjes binnenkomen op een andere pagina dan de homepage. Een landing pagina verdient dus minstens net zo veel aandacht als de homepage. […]

Lees verder · 1