Onzeker over je WordPress website? Kan het makkelijker, beter en veiliger? Of durf je zelf de updates niet uit te voeren? Overweeg de WordPress APK

Trainer:
Martijn Baltes

Voorjaarsdeal: €198 €148
Alle essentiële MailChimp vaardigheden in 50 videolessen. Vlot en goed zelf je nieuwsbrief maken!
Bekijk de cursus→

Trainer:
Martijn Baltes

Beter vindbaar met Google Suggest

Google-Suggest
Hoger in Google komen? Gebruik naast Google's Keyword Tool ook Google Suggest bij je zoekwoordenonderzoek. In dit artikel lees je waarom dat handig is.

Ideeën voor zoekwoorden opdoen?

Waarschijnlijk gebruik je Google Suggest heel vaak, maar onbewust.

Als je via Google iets zoekt en je begint te typen in het Google zoekscherm, dan verschijnt er al vrij snel een uitklapvenster (zie afbeelding rechts) met suggesties om je zoekopdracht te completeren. Onderaan de pagina met zoekresultaten doet Google ook een aantal suggesties van gerelateerde zoekwoorden.

Handig als je snel iets wilt vinden, maar ook handig als inspiratie voor het schrijven van je webteksten. Als je exact een groepje zoekwoorden uit Google Suggest gebruikt in je webteksten, dan heeft dit meestal een hogere positie in de zoekresultaten als gevolg.

Google Suggest is iets ander dan Google’s Keyword Tool die je waarschijnlijk al kent. Google Suggest toont namelijk zoekopdrachten die bestaan uit meerdere woorden. Het grote voordeel is dat er voor zoekopdrachten met 3, 4 of 5 zoekwoorden veel minder concurrentie is dan voor zoekopdrachten met 1 of 2 woorden.

Zo pak je het aan

  1. Begin met een lijst van ongeveer 20 zoekopdrachten van 1 of 2 woorden waarvan jij denkt dat je doelgroep die zal gebruiken.
  2. Beoordeel de populariteit van de zoekwoorden met de Google Zoekwoordplanner (bekijk hier de instructievideo).
  3. Kies op basis daarvan enkele interessante zoekwoorden en vind via Google Suggest voor één van je producten of diensten een relevantie wat langere zoekwoordcombinatie.
  4. Maak vervolgens een landingspagina en gebruik exact dezelfde zoekwoordcombinatie in de URL (de paginalink), de paginatitel en de meta-omschrijving.

Met de vaak gesuggereerde woordcombinatie: “Cursus WordPress pdf gratis” heb ik met die aanpak de volgende landingspagina gemaakt:

https://www.vlot-en-goed.nl/2013/01/cursus-wordpress-pdf-gratis/

Binnen een dag stond ik vanuit niets op plek 10 in Google, na 3 weken op plek 2 en na 2 maanden op nummer 1. Het proberen waard dus!

Laat je me weten wat deze aanpak jou oplevert?

Wil je hoger komen in Google zonder technisch gedoe?
Schrijf je dan nu in voor de SEO cursus – "Hoger in Google"
Locatie: Hilversum (regio Utrecht)
Wat je leert tijdens deze workshop »
[divider]

Plaats een reactie