Meer inschrijvingen voor een kennismakingsgesprek via je website

Potentiële klanten vinden het prettig als ze je even vrijblijvend kunnen ‘uitproberen’ voordat ze voor een langere tijd betaald met je in zee gaan. Veel ZZP-ers, coaches, therapeuten en andere persoonlijke experts geven daarom gratis kennismakingssessies weg op hun website. De respons hierop is vaak erg laag. Dit artikel beschrijft 5 manieren om jouw inschrijfformulier zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor jouw potentiële klanten waardoor de kans dat ze zich inschrijven vele malen groter wordt.

1. Zorg dat het inschrijfformulier prominent aanwezig is

Vaak is het inschrijfformulier moeilijk te vinden en valt het niet op tussen de gewone teksten. Dit is snel op te lossen door het formulier op veel plaatsen terug te laten komen. Maak het toegankelijk via de menubalk, overal in de rechter- of linkerkolom en vanuit de tekstpagina’s. Daarmee zorg je er gelijk voor dat pagina’s niet doodlopen en geef je de bezoeker een duidelijke volgende stap. En gebruik bijvoorbeeld een gekleurde knop om het formulier visueel extra op te laten vallen.

2. Zorg voor een pakkende titel

Verwerk de uitdaging of het probleem van je klant in de titel. Een pakkende titel trekt de aandacht en motiveert mensen om contact met je op te nemen. In plaats van “gratis kennismaking” zou je kunnen zeggen: “jouw eerste stap naar meer energie” of “gratis motivatiesessie”.

3. Beschrijf de resultaten

Geef duidelijk aan wat de klant kan verwachten en leg dit vooral uit in klantvoordelen zoals: het formuleren van de doelstelling, met een frisse blik de situatie in kaart brengen, het stellen van prioriteiten, het opdoen van inspiratie en motivatie etc.

4. Stel krachtige vragen

Als je de volgende vragen stelt via het inschrijfformulier dan maak je de potentiële klant enthousiast maar confronteer je ze ook met hun problemen:

  • Welke resultaten zou je na 3 maanden bereikt willen hebben? Hoe ziet jouw ideaalplaatje er uit?
  • Wat zijn op dit moment jouw grootste uitdagingen?

Dat jij degene bent die ze kan helpen om dit gat te overbruggen wordt nu ook een stuk duidelijker.

5. Zet schaarste in

We houden nu eenmaal van dingen die zeldzaam, uniek en exclusief zijn. Maak jouw aanbod voor de eerste sessie daarom beschikbaar voor een beperkt aantal inschrijvers of voor een beperkte tijd. Vergeet ook niet om de waarde van de sessie te noemen, bijvoorbeeld: “de waarde van dit gratis adviesgesprek is 250 euro”.

Tot slot een voorbeeldtekst van een gezondheidscoach die werkt met mensen die weinig energie hebben:


Schrijf je in voor een gratis Energy-Boost-Workshop van 1,5 uur (t.w.v. € 250,–)

Tijdens deze sessie:

  • verwoorden we wat het voor jou betekent om energiek te zijn;
  • gaan we op zoek naar jouw energielekken;
  • maken we een praktisch actieplan.

*vereist

Hoe ziet je huidige situatie er uit? Hoe is je gezondheid? Wat zijn je grootste problemen? *

Hoe zit jouw situatie er uit als je over 3 maanden weer beschikt over alle energie van de wereld? *

Wat zijn op dit moment je grootste uitdagingen? *

Telefoonnummer *
E-mailadres *

Dit aanbod is beschikbaar voor de eerste 5 inschrijvers en alleen geldig in mei 2012.


Als je het inschrijfformulier op deze manier opbouwt, dan is dat toch een stuk aantrekkelijker dan “Meld je hier aan voor een gratis kennismakingsgesprek”?

Samenvattend:

Pas deze 5 tips toe om meer inschrijvingen te krijgen voor een kennismakingsgesprek via jouw website en je inschrijfformulier wordt een stuk verleidelijker om in te vullen.
Ik ben benieuwd naar jouw resultaten!

contact met Vlot & Goed

Reageer jij als eerste?

Geef een antwoord