Voorjaarsdeal: €198 €148
Alle essentiële MailChimp vaardigheden in 50 videolessen. Vlot en goed zelf je nieuwsbrief maken!
Bekijk de cursus→

Trainer:
Martijn Baltes

Meer klanten via je website in 3 stappen

Dat je een website hebt, is niet het belangrijkste. Het gaat vooral om het doel van je website en de strategie die je kiest.

Alleen met een doel in gedachten ben je in staat om je site op de juiste manier op te bouwen en passende teksten te schrijven.
Het aantrekken van klanten zal voor de meeste ondernemers het hoofddoel zijn.

Om dat voor elkaar te krijgen, heb je overtuigende teksten nodig. Overtuigend genoeg om bezoekers te boeien. Overtuigend genoeg om ze aan te zetten tot actie. Om contact met jou op te nemen, zich in te schrijven of om iets te kopen.

Dit zijn de drie stappen:

1 – Begin vanuit de problemen van de bezoeker

Uit onderzoek blijkt dat je tussen de 3 en 8 seconden hebt om een bezoeker te overtuigen om verder te lezen. Daarom moet jouw site onmiddellijk de juiste snaar raken en de bezoeker meenemen in het proces dat jij voor ogen hebt. Het proces dat leidt tot het uiteindelijke doel van de pagina zoals bijvoorbeeld zich inschrijven, kopen of contact opnemen.

Hoe doe je dat?

Begin de interactie met hun belangrijkste interesses. Meestal is dat een probleem dat ze willen aanpakken of en doel dat ze willen bereiken.

Jouw homepage of productpagina kan dus het beste beginnen met het beschrijven van het probleem in één zin. Of een kort lijstje van ongeveer 3 punten als je meer tekst nodig hebt.

Door te beginnen vanuit het perspectief van de bezoeker laat je zien dat je ze begrijpt, weet hoe ze zich voelen en dat er een goede kans is dat je ze kan helpen.

Hier vind je een voorbeeld van een pagina die direct begint met het probleem van de doelgroep, in dit geval ZZP-ers die min of meer zijn vastgelopen:

www.businessbootcamp.nl

Eerst wordt er kort, maar best stevig, op de pijnpunten gedrukt en daarna wordt de oplossing zelfs direct aangeboden: de gratis video. Voor iemand die zich hier een beetje in herkent, is  het wel heel verleidelijk om het formulier in te vullen en de link naar de video toegestuurd te krijgen.

Om meer klanten aan te trekken, start je dus vanuit hun perspectief.

2 – Geef de oplossing

Nadat je de situatie van de bezoeker hebt geschetst, vertel je wat je doet en hoe je dat doet.

LET OP: hou het kort en eenvoudig. Koppel wat je doet altijd aan de fantastische voordelen die de klant daarna gaat ervaren.

Dit zou je als volgt kunnen toepassen:

Stel, je bent relatietherapeut en klanten komen naar jou omdat er geen fut meer in hun huwelijk zit en jij helpt ze om hun relatie weer een nieuw leven in te blazen.

Je zou dan kunnen schrijven:

Ik stel zeer gerichte, krachtige vragen die jullie snel inzicht geven in het gedrag dat jullie liefde voor elkaar in de weg zit. We pakken dit gedrag aan en binnen de kortste keren zullen jullie beide weer vlinders in je buik krijgen als je elkaar ziet.

Zie je hoe de tweede zin datgene wat jij doet, uitlegt in waarde voor de klant?

Als je de oplossing goed kunt beschrijven en dit ook kunt uitdrukken in voordelen voor de klant, dan zal de bezoeker makkelijker concluderen dat jij de juiste expert om mee in zee te gaan.

3 – Zorg dat er een volgende stap is

Vraag bezoekers om actie te ondernemen. Bedenk logische en natuurlijke stappen die er toe leiden dat ze uiteindelijk klant worden. Maak de stappen niet te groot.

Een  vreemde gelijk overhalen tot een oriënterende 1-op-1 sessie van vier uur is waarschijnlijk wat te veel van het goede.

Zich laten inschrijven op jouw wekelijkse e-mail met waardevolle tips is een betere eerste stap als ‘primer’ richting een uitnodiging voor een gratis kennismakingsgesprek.

Dus zet je bezoeker aan tot actie want alleen acties leiden tot resultaten.

Samenvatting

Wil je dat bezoekers een afspraak maken, zich inschrijven of iets kopen? Volg dan deze 3 stappen:

  1. Start vanuit hun perspectief;
  2. Geef de oplossing;
  3. Nodig ze uit om de volgende stap te zetten.

Met deze stappen in gedachten schrijf je overtuigende teksten met als resultaat dat jouw website zorgt voor meer klanten.
contact met Vlot & Goed

Plaats een reactie