Voorjaarsdeal: €198 €148
Alle essentiële MailChimp vaardigheden in 50 videolessen. Vlot en goed zelf je nieuwsbrief maken!
Bekijk de cursus→

Trainer:
Martijn Baltes

Meer bezoekers op je website met deze vaak vergeten LinkedIN tips

Linked In geheimen
Meer bezoekers op je website? Plaats tenminste één call-to-action op je profiel.

LinkedIN is een perfect middel om meer bezoekers op je website te krijgen. Met de volgende 3 tips vergroot je de kans dat mensen doorklikken naar jouw website.

1. Bepaal in LinkedIN zelf de omschrijving van de links naar jouw website

Je hebt een mooie website en een goede domeinnaam. En natuurlijk allerlei interessante pagina’s en artikelen. Dan is het toch een beetje saai als de link naar jouw website er zo uit ziet op LinkedIN:

Omschrijving website op LinkedIN

 

 

 

Dit is toch mooier en duidelijker:

Omschrijving website op LinkedIN zelf bepalen

 

 

 

Via de volgende stappen bepaal je zelf de omschrijving van je website in je LinkedIN-profiel:

  1. Klik in de LinkedIN menubalk op “Profile” – “Edit Profile”
  2. Scroll naar beneden naar het onderdeel “Additional Information” en klik op “Edit”
  3. In het keuzevakje achter “Websites” staat “Company Website”. Verander dit in “Other” en je kunt zelf de omschrijving bepalen van de link(s) naar jouw website!

2. Schrijf een overtuigende LinkedIN Summary

In het artikel “meer klanten via je website in 3 stappen” beschrijf ik het belang van overtuigende teksten op je website. Teksten die de bezoeker aanzetten tot actie: om contact met jou op te nemen, zich in te schrijven of om iets te kopen. Deze stappen kun je ook gebruiken voor je LinkedIN profiel. Toch beschrijven de meeste ondernemers in hun LinkedIN summary vaak alleen wie ze zijn en wat ze gedaan hebben. Klanten vinden dit in eerste instantie niet interessant. Ze zijn namelijk op zoek naar iemand die hun problemen begrijpt. Volg dus ook bij het schrijven van je LinkedIN Summary de volgende 3 stappen:

  1. Start vanuit hun perspectief;
  2. Geef de oplossing;
  3. Nodig ze uit om de volgende stap te zetten.

3. Voeg je eigen tekst toe aan je LinkedIN contactinformatie

Elk LinkedIN profiel bevat het onderdeel waarin je aangeeft waarvoor iemand contact met je kan opnemen.  De meeste mensen wijzigen dit niet en je ziet alleen de standaard teksten:

LinkedIN contactinformatie

 

 

 

 

Tip: voeg een zelf geschreven tekst toe waarin je aangeeft waarom mensen bij jou moeten zijn, noem jouw website en geef een reden om deze te bezoeken (bijvoorbeeld jouw gratis e-book):

LinkedIN contactgegevens met eigen tekst

 

 

 

 

 

 

Dit regel je met de volgende stappen:

  1. Klik in de menubalk op “Profile” – “Edit Profile”
  2. Scroll naar beneden naar het onderdeel “Contact… for:” en klik op “Change contact preferences”
  3. Schrijf je tekst in het tekstvak met de titel: “What advice would you give to users considering contacting you?”.

Heb je nog meer praktische LinkedIN tips? Laat het me weten, ik ben benieuwd!

contact met Vlot & Goed

3 gedachten over “Meer bezoekers op je website met deze vaak vergeten LinkedIN tips”

  1. Ha Martijn,

    Je hebt een zeer interessante site en ook zeer bruikbare tips.
    In je linkedin tip geef je aan dat je de naam van de website kunt veranderen.
    Dat werkt echter niet meer zoals jij dat beschreven hebt.

    Je moet nu bij de contactgegevens de site toevoegen met de optie "anders".
    Daarna kun je de titel en de website aangeven.

    Met vriendelijke groeten,
    Willem Beukers

    Beantwoorden

Plaats een reactie